Peckajuće oči i digitalno naprezanje

PECKANJE OČIJU I DIGITALNO NAPREZANJE

Četiri sata popodne je i već pola dana osećate bolove u vratu i ramenima i laganu glavobolju, ali najgore je sa očima: vid vam je zamagljen, osećate napetost u očima, oči peku, nadražene su i svrbe. Nije ni čudo, verovatno već od jutra “buljite” u svoj računar, tokom ručka ste malo pregledavali društvene mreže na telefonu, a uveče ćete možda gledati neki film ili seriju. To znači da ćete provesti više od devet sati iza različitih ekrana koji emituju veštačko plavo svetlo! Sigurno su vas zgrozile ove informacije – vreme koje provodimo iza različitih ekrana zaista je zabrinjavajuće i ima mnogo štetnih efekata po zdravlje.

peckanje očiju je karakteristično za digitalno naprezanje očiju
Jedan od problema modernog doba: peckanje očiju.

Dovoljna su več dva sata gledanja u ekran ...

Ovaj problem se profesionalno naziva digitalno naprezanje očiju. U vreme kada su različiti ekrani gotovo neizbežni, digitalno naprezanje očiju postaje ozbiljan zdravstveni problem i jedan je od glavnih neželjenih dejstava upotrebe računara. Digitalno naprezanje očiju ne javlja se samo kod ljudi koji veći deo dana provode ispred računara (iako je rizik za njih veći), jer već su i samo dva sata gledanja u ekran dnevno dovoljna da izazovu digitalno naprezanje očiju. Budući da je mnogima teško da se „odlepe“ od ekrana, ne samo na poslu, ovaj problem zaslužuje veću pažnju.

Simptomi digitalnog naprezanja očiju

Ako koristite računar na poslu, verovatno znate da je definitivno najčešći simptom digitalnog naprezanja zamor očiju ali on nije jedini. Simptomi ponekad uopšte nisu direktno povezani sa očima, takođe možete patiti od glavobolje i bolova u mišićima. Pogledajmo koji problemi najčešće nastaju kada se dugoročno izlažemo ekranu:

  • glavobolja,
  • bolovi u vratu i u predelu ramena,
  • razdražene oči,
  • oči koje peku i svrbe,
  • bolovi u leđima zamagljen vid,
  • opšti umor i preterano suzenje.

peckajuće oči muškarac oseća zbog rada za računarom
Računari, internet i peckajuće oči postali su naša svakodnevica.

Efekti digitalnog naprezanja očiju na našu produktivnost

Ako ste se na poslu već susreli sa gore opisanim simptomima, posebno sa umornim i pekućim očima, sigurno znate da ove vrste problema imaju značajan uticaj na vašu produktivnost. Istraživanja su pokazala da je produktivnost osobe koja pati od digitalnog naprezanja očiju približno za petinu niža. Ako se na radnom mestu borite sa velikom količinom posla, dodatno vreme za računarom je najverovatnije loš izbor. Umesto toga, smanjite naprezanje očiju i povećajte produktivnost rada, jer ćete se osećati bolje na poslu.

U borbi protiv digitalnog naprezanja očiju

Ako većinu vremena provodite za računarom na poslu, čini se da digitalno naprezanje očiju ne možete izbeći. Međutim, sa nekoliko saveta možete znatno poboljšati situaciju ili se čak potpuno rešiti ovog dosadnog problema.

Redovno rasterećujte očiju

Redovne pauze tokom rada jedan su od najboljih načina da rasteretite oči. Ponekad zaboravimo da skrenemo pogled sa ekrana, zato namestite podsetnik na telefonu ili računaru koji će vas podsetiti da na svakih 20 minuta rada skrenete pogled od računara (najmanje) 20 sekundi i opustite oči pogledom u daljinu. Ovo će osloboditi vaše oči od naprezanja ispred ekrana.

Položaj za pisaćim stolom

Za oči i celo telo najbolje je postaviti ekran malo niže od visine očiju, tako da je malo nagnut prema gore, a rastojanje od očiju do ekrana ne sme biti manje od pola metra. Takođe, pobrinite se i da ste u pravilnom položaju na kancelarijskoj stolici, na kojoj treba da sedite uspravnih leđa, a uglovi između gornjeg i donjeg dela tela i u kolenima treba da su što bliži pravom uglu.

peckanje u očima žena ublažava zatvaranjem očiju
Na svakih 20 minuta rada skrenete pogled od računara (najmanje) 20 sekundi.

Refleksija

Jedan od najopterećujućih faktora u radu sa računarom je refleksija ekrana. Prilagodite svoje radno mesto tako da nema jakih refleksija izvora svetlosti, poput kancelarijskog osvetljenja ili jakog izvora dnevne svetlosti. Ako ne možete da izbegnete refleksiju, možete koristite specijalni filter protiv blještanja za ekran računara.

Podešavanja ekrana

Podesite postavke ekrana, npr. za svetlost, veličinu fonta i kontrast, jer to vam može značajno pomoći da rasteretite umorne i pekuće oči. Pomaže i da svetlost ekrana podesite tako da odgovara osvetljenosti bliže okoline. Ako ekran osvetljava okolinu, onda je postavka presvetla. Ako je pretamno ili sivo, postavka je možda pretamna. Veličinu fonta i kontrasta takođe treba prilagoditi onako kako vama najviše odgovara i na taj način rasterećujete oči, posebno kada čitate ili radite sa dužim dokumentima.

Pomozite si s kapima za oči

Ako ste se pronašli u prethodno navedenim simptomima možda već imate problema sa digitalnim naprezanjem očiju.

Pokušajte da ublažite posledice tako što ćete se pridržavati gornjih saveta, a ako se stanje ne popravi pokušajte da rasteretite umorne i pekuće oči Thealoz Duo kapima za oči bez konzervansa. Pregled lekara neće biti suvišan.

kapi za oči Thealoz Duo
Rasteretite umorne i pekuće oči s kapima za oči bez konzervansa.

Nazad na vrh